Žalingo gyvenimo keitimas ir priemonės tam pasiekti

sveikataPalaikyti pakankamą fizinio aktyvumo lygį ir neužsisėdėti vienoje vietoje – labai svarbu kiekvienam iš mūsų, nepaisant to, kokio amžiaus mes bebūtume. Net jei kalbame apie jaunimą, kuris iš pirmo žvilgsnio turėtų jaustis labai sveikai, žvaliai ir energingai, pastebima, kad pastaruoju metu vis daugiau jaunų žmonių tuo pasigirti tikrai negali. Kodėl? Jų kasdienis gyvenimo būdas yra labai žalingas – trūksta fizinio aktyvumo, jų gyvenime vyrauja didelis stresas, jie neatsisako žalingų įpročių (rūkymo, alkoholio, nesveiko maisto ir kt.) ir nesivadovauja sveikos mitybos principais. Visa tai labai neigiamai veikia jų sveikatą, nuotaiką ir energijos lygį. Taigi, ką jau kalbėti apie vyresnio amžiaus žmones, kuriems visi išvardinti neigiami įpročiai yra seniai įprasti ir traktuojami kaip neatsiejama gyvenimo dalis. Todėl visiškai nenuostabu, jog pastaruoju metu statistiniai duomenys tampa vis kraupesni – mūsų šalies gyventojai yra viena iš greičiausiai tunkančių šalių pasaulyje. Tikriausiai anksčiau nutukimo problemą siedavote tik su Amerika? Jei taip, pats metas šį seniai nusistovėjusį požiūrį pakeisti. Amerika anaiptol nėra vienintelė šalis, kurioje nutukimas yra tapęs visuotine problema.

Žinoma, reikia suprasti, kad viršsvoris atsiranda ne per vieną naktį. Link viso to keliaujama pakankamai netrumpą laiko tarpą. Ir viskas prasideda nuo labai mažyčių detalių. Vieną kartą suvalgome mėsainį, kitą kartą šalia jo atsiranda ir daug cukraus turintis gazuotas vaisvandenis. Galiausiai per dieną tokį maistą vartojame ne kartą, o du, tris ar net keturis. Bėgant laikui į greitą maistą imame žvelgti lyg tai būtų norma ir savaime suprantamas dalykas. Ir lygiai tą patį galima kalbėti apie bet kuriuos kitus žalingus įpročius, todėl turite nepamiršti, kad priklausomybė vienam ar kitam žalingam veiksniui vystosi labai greitai ir tam tikrai nereikia didelių pastangų. O tuomet, jei norima žalingų įpročių atsisakyti – tampa ypač sudėtinga, kadangi mūsų organizmas turi puikią atmintį ir jis tiesiog reikalaute reikalauja to, ko jūs jam nebeduodate. Kadangi jūs jaučiate diskomfortą, neigiamai veikiama ir jūsų psichologinė būsena, todėl tampa labai nesudėtinga paslysti ir vėl sugrįžti į pradinę padėtį. Taigi, norint, kad taip nenutiktų ir žalingų įpročių atsisakymas būtų ilgalaikis ir tęstinis – reikėtų į pagalbą pasitelkti keletą papildomų priemonių.

Visų pirma – apsidairykite. Ką turime galvoje? Galbūt jūsų aplinkoje taip pat yra ne vienas žmogus, kuris iki šiol propagavo nesveiką gyvenseną, tačiau su mielu noru viso to atisakytų ir teigiama linkme pakeistų savo gyvenimą? Jei taip, susikooperuokite ir veiksmų imkitės kartu. Jei žinosite, kad pirmyn judate ne vieni, bus kur kas lengviau nesustoti pusiaukelėje.

Tuo tarpu, jei pradedate intensyviai sportuoti, tačiau jus į neviltį varo, tai, kad po kiekvienos treniruotės negalite matyti akivaizdžių savo kūno pokyčių – įsigykite išmaniąją apyrankę, kuri padės realiu laiku fiksuoti jūsų progresą. Išmaniosios apyrankės Fitbit – tam tiks kuo puikiausiai. Jų pagalba galima sekti nueitus žingsnius, sudegintas kalorijas, pulsą ir kt. Šias apyrankes pastaruoju metu naudoja ne tik eiliniai vartotojai, tačiau ir profesionalūs sportininkai, kuriems svarbu tinkamai ir tiksliai nustatyti savo kasdienį progresą.

Galiausiai turite turėti labai aiškų tikslą. Būtent tikslas ir yra jūsų pagrindinė priemonė, kuri padeda jums nesustoti. Jei žinosite, ką norite pasiekti ir taip pat suprasite, kodėl viso to siekiate, rezultatai bus pasiekiami greičiau, sklandžiau ir efektyviau. Todėl nebesėdėkite rankų sudėję ir imkitės pokyčių, kurie pavers jūsų gyvenimą kur kas produktyvesniu.